Device and method for producing denture parts | Einrichtung und Verfahren zur Herstellung von Zahnersatzteilen | Dispositif et procédé destinés à la fabrication d'éléments de remplacement de dents

Anmelder:Institut Straumann AG (0)
Basel, CH
Erfinder:Holzner, Stephan (0)
Dipl.-Ing., 82166, Gräfelfing, DE
Weber, Gerhard (0)
Dipl.-Ing., 82166, Gräfelfing, DE
Anmeldung:20.10.03
Offenlegung:18.10.02
Patenterteilung:18.03.20

Surface detection and/or generation device for tooth prosthesis manufacture providing 3-dimensional data for manufacture of primary element and final element of prosthesis

The surface detection and/or generation device provides 3-dimensional data for a tooth stump or implant post and its surroundings, used for manufacture of a tooth prosthesis primary element, with determination of the fitting path for attaching the tooth prosthesis primary element to the denture stump or implant post. The 3-dimensional data for the primary element fitted to the tooth stump or implant post is used for generation of a tooth prosthesis final element, a defined fitting path for the latter determined by the primary element. An independent claim for a surface detection and/or generation method is also included.

Die vorliegende Erfindung betrifft Oberflächenerfassungs-und/oder Erzeugungseinrichtungen mit Einrichtungen zur teil-oder vollautomatischen Randerkennung von Inlaypräparationen. Ferner betrifft die Erfindung Obertlächenerfassungs-und/oder Erzeugungsverfahren mit Verfahrensschritten zur teil-oder vollautomatischen Randerkennung von Inlaypräparationen.